dinsdag 18 september 2018

Even voorstellen



Wij - Isabell Helder en Mika Mintes - zijn nieuw bij Van Ameyde Waarderingen / Noorderstaete Rentmeesters en willen onszelf graag even voorstellen. 


Isabell / Junior Rentmeester-Taxateur
Mijn naam is Isabell Helder en ik ben 22 jaar. Begin juni heb ik, na 4 jaren studeren, de opleiding HBO Rechten afgerond en het ‘echte’ leven kon gaan beginnen.
Aanvankelijk had ik nog geen idee welke kant ik op wilde en wat mij precies leuk leek. Vol enthousiasme ben ik op zoek gegaan naar een baan. Tijdens mijn zoektocht werd ik benaderd door Van Ameyde Waarderingen. Mijn LinkedIn profiel was opgevallen en mij werd gevraagd of ik interesse had in de functie van junior rentmeester-taxateur.
Ik moet toegeven dat ik, vanaf het moment dat ik het functieprofiel las, aangenaam verrast was. Tijdens het sollicitatiegesprek kwamen we erachter dat mijn ‘Achterhoekse roots’ goed van pas zullen komen, ik kom namelijk uit Winterswijk. 

Inmiddels zijn we een aantal weken verder en sinds vorige week ben ik begonnen als junior rentmeester-taxateur. Ik kan niet anders zeggen dat ik het allemaal heel interessant vind en dat ik blij ben dat ik deze kans met beide handen heb aangegrepen.



Mika / Afstudeerder
Mijn naam is Mika Mintes. Ik ben ook 22 jaar en woon in het centrum van Groningen. Op dit moment studeer ik aan de Hanzehogeschool te Groningen. Hier volg ik de opleiding Vastgoed & Makelaardij. Voor de de afronding van mijn opleiding voer ik mijn afstudeeronderzoek uit bij Van Ameyde Waarderingen / Noorderstaete rentmeesters. Het doel van het onderzoek is om te komen tot een model voor het analyseren van - en het zoeken naar - locaties voor duurzame energie opwekkingsinstallaties (zoals zonne- en windparken). De nadruk zal in eerste instantie op zonneparken liggen.

De grootste uitdaging voor mij is 'feeling' krijgen voor het vak ‘taxeren’. Persoonlijk vind ik dat taxeren te weinig aan bod is gekomen tijdens mijn opleiding. Het komt perfect uit dat Van Ameyde Waarderingen mij de mogelijkheid heeft geboden om mijn afstudeeronderzoek binnen deze organisatie te mogen uitvoeren.

Tijdens mijn gesprek met René Timmer werd mijn enthousiasme voor Van Ameyde Waarderingen nog groter en heb ik er alles aan gedaan om hier mijn afstudeeronderzoek uit te voeren. Ik ben erg gemotiveerd om mijn onderzoek met een mooi resultaat af te ronden en heb veel zin in deze uitdaging.